Něco dokázat

20.06.2016 20:57

"A co jsi dokázal ty?" ptají se ofenzivně lidé, jakmile je někdo začne kritizovat a zahánět do úzkých. Je to tak nějak přirozená reakce, která souvisí se sváděním viny na druhé. Sama tuhle větu používám, nikdy mě však nenapadlo se nad ní nějak víc zamýšlet.

Tedy až do včerejška, kdy jsem do půlnoci hleděla na strop a přemýšlela nad otázkami týkající se stvoření vesmíru a chuti vody.

Že pojem "něco dokázat" je pro naše životy důležitý potvrzuje už jen to, že mezi věci, který nás často zraňují, patří kromě nabité pistole také věta 'Ty nikdy nic nedokážeš.'

A tak se ptám, jaká je odpověď na otázku: Co jsi dokázal ty?

Dokázal jsem toho víc, než ty.

A co jsem dokázala já?

Nic.

Nic? Jak můžeš říct, že nic? Před lety jsem se dokázala poprvé nadechnout a už s tím nepřestat. Dokázala jsem vychodit školu a následně i odmaturovat. Dokázala jsem dostat řidičák a získat dobré místo v práci. Chceš mi tedy tvrdit, že celý můj život je nic?

Z hlediska logiky je prostě nemožné, aby člověk nedosáhl ničeho!

Když tedy každý něčeho zákonitě musí dosáhnout, neměly by se tedy počítat jen některé věci?

Možná ano. Ale opět se ptám - které?

Jsou věci, kterých dosáhne každý. Snad mi nechceš tvrdit, že naučit se zavazovat tkaničky je na stejné úrovni jako vydělávat padesát tisíc čistého měsíčně! Počítají se ty velké věci. Ty, co něco znamenají.

A kdo určuje, co se počítá a co ne? Kdo má rozhodnout, co znamená něco dokázat, když se jedná o pojem značně subjektivní? Pro někoho je vrchol života vychovat dítě, někdo zase za svůj životní úspěch označuje sjezd divokých peřejí, jiným přijde jako úspěch vybudovat si dobrou pověst.

Ale pořád zůstává faktem, že některé věci znamenají víc, než jiné.

Vážně? A jak to poznám? Můžu snad vzít metr a zanést přesně určené hodnoty na nějakou stupnici?

No, to ne, ale...

Ale co? Řekni mi, jak to poznám!

Víš co? Nech si svoje blbý otázky pro sebe! Nikoho to nezajímá! Jediný, co dokážeš, je hloupě se ptát!

Takže jsem něco dokázala? A jak jsi to určil? Víš tedy, co znamená něco dokázat?

Existuje na moji otázku vůbec odpověď? Co mám říct lidem, až se mě budou ptát podobně, jako se ptám já teď? Pro každého to přece znamená něco jiného, a tudíž se může stát, že pro tazatele nebude odpověď naopak znamenat nic.

Zeptám se znovu a naposledy:

Co tedy znamená něco dokázat?

- Mad

 

***

Fuuu, tak je to za náma. Trochu jsem vyšla ze cviku. "Trochu".

Vím, že poslední úvaha tu byla před osmi měsíci. Za to se omlouvám. Našla jsem rozdělané práce staré šest a dva měsíce, ale nikdy jsem se nedostala k tomu, abych je dokončila. Kdyby byl o další úvahy zájem, možná bych je mohla dokončit. Uvidíme.

Zatím mám ale moc práce. Musím zjistit, co znamená něco dokázat. Možná by to, že bych to opravdu zjistila, bylo úspěchem samo o sobě...

—————

Zpět


Anketa

Přáli byste si, abych dala dokupy i rozepsané úvahy?

Ne, piš radši něco jiného.
(1)
9%

Celkový počet hlasů: 11


Diskuze: Něco dokázat

Datum: 07.04.2024

Vložil: BryanTog

Titulek: Tremendous discounts, get your website up and continuous at a ill price!

Hello! Crazy discounts, hurry up!
We are Drop Dead Studio and our goal is to help companies achieve impressive sales results through automated marketing.
I. [b]We sell fresh databases for GSA Search Engine Ranker.[/b]
• The databases are updated monthly through 24/7 parsing and by connecting purchased databases from other sources.
• You have the option to purchase a one-time fresh database or pay for a lifetime subscription for updates.
[i][b]ATTENTION![/b][/i] 40% discount only until 04/10/2024!
When applying, please indicate the promotional code [i][b]DD40%[/b][/i] in telegram: [i][b]@DropDeadStudio[/b]![/i]

II. [b]We sell fresh databases for XRumer 19.0.18 — 23.0.3 StrongAI.[/b]
• The databases are also updated monthly through 24/7 parsing and by connecting purchased databases from other sources.
• You have the option to purchase a one-time fresh database or subscribe for lifetime updates.
[i][b]ATTENTION![/b][/i] 40% discount only until 04/10/2024!
When applying, please indicate the promotional code [i][b]DD40%[/b][/i] in telegram: [i][b]@DropDeadStudio[/b][/i]!

III. [b]We sell our own premium databases for XRumer 19.0.18 — 23.0.3 StrongAI.[/b]
• The databases are updated monthly and compiled by us through selection of all databases + including fresh ones specifically for active links, or in the case of contact forms, those links where your advertisement will be sent to the website owner.
[i][b]ATTENTION![/b][/i] 40% discount only until 04/10/2024!
When applying, please indicate the promotional code [i][b]DD40%[/b][/i] in telegram: [i][b]@DropDeadStudio[/b][/i]!

IV. [b]We are selling the remaining activation keys for GSA Search Engine Ranker.[/b]
• The activation keys are still available with us from the closed department that used this software, as we have fully transitioned to XRumer.
[i][b]ATTENTION![/b][/i] 2 keys left for sale activation key for GSA Search Engine Ranker with a 50% discount! Write to us in telegram: [i][b]@DropDeadStudio[/b][/i]!

V. [b]We can also help you choose and configure servers and virtual machines.[/b]
• We have 7 XRumer licenses running simultaneously 24/7, and we can also assist with setting up XRumer and Xevil.

—————