Poslední aristokratka

30.12.2016 17:30

Kniha:

Poslední aristokratka

Autor: Evžen Boček

Žánr: humor, (česká literatura)

Marie Kostková se se svým otcem, matkou a kočkou Carevnou stěhují ze Spojených států do Čech, kde na ně čeká již popáté navrácený hrad Kostka; a ještě před začátkem jejich cesty je každému jasné, že to nemůže dopadnout dobře.

Hned po příjezdu mají povedení aristokraté prázdné kapsy - to je také důvod, proč otec střeží a vlastním tělem chrání každou korunu; naproti tomu matka se honí v hradních katakombách za strašidly a jejím největším snem je být jako princezna Diana. Na hradě je uvítá také skromný personál: kastelán Josef, který nenávidí návštěvníky, oddaná milovnice Helenky Vondráčkové a zároveň kuchařka paní Tichá a hypochondr zahradník, který jako by vypadl z oka panu Spockovi ze Star Treku. A konečně je tu Marie, která se prostě snaží se svým šíleným okolím vypořádat, jak nejlépe to jde.

S knihou jsem se poprvé setkala před půl rokem na hodině češtiny, kdy nám z ní naše profesorka předčítala několik úryvků, aby se jí něčím podařilo zabít čas, neboť veškeré učivo už jsme měli probrané. Ukázky pobavily celou třídu a ve mně vzbudily zájem o přečtení celé této knihy.

Koupě knihy v nejmenším nelituju.

Kniha se nese ve stylu jednoduchého humoru, který nesedne všem, ale já jakožto milovník humoru v téměř jakékoliv podobě si nemůžu stěžovat. Při čtení knih se nesměju nahlas, ani když mě něco pobaví; nehodlám tvrdit, že jsem při čtení padala z postele se záchvaty smíchu, ale zároveň jsem se přistihla, jak se ještě o půlnoci chichotám některým výjevům.

Já vlastně nemám ani důvod cokoliv kritizovat. Sem tam jsem některé vtipy předvídala a kniha podle mě skončila v tom nejlepším, ale tak, to už se stává.

Bláznivý život poslední aristokratky Marie (v rodové historii v pořadí třetí) a dalších více či méně šílených obyvatelů Kostky má prostě své kouzlo. Těším se na pokračování a češtinářce díky za tip! :D

Hodnocení: 9/10

—————

Zpět