Selekce

23.01.2017 17:26

Kniha: Selekce

Autor: Kiera Cassová

Žánr: fantasy, pro dívky

Milovnice princů, princezen a podobných věcí ve věku 12-15 let, pozor!

Když je ve zprávách ohlášeno, že lidem milovaný princ Maxon si hledá nevěstu, dívky z celé země nezůstanou klidně sedět - co kdyby to měly být zrovna ony? Tedy, všechny až na Americu Singerovou, které srdce patří už někomu jinému, tolik odlišnému od prince. Dovedete si tedy představit její překvapení (těžko říct, jestli příjemné či ne), když je vybrána do Selekce spolu s třiadvaceti dalšími dívkami právě ona.

America opouští svůj domov a stěhuje se do královského paláce, učí se vybraným způsobům, poprvé od narození zažívá život v luxusu, zároveň se jí dostává zasvěcení ohledně rebelů, kteří z neznámých důvodů útočí na palác. A jak zjišťuje postupem času, on ani ten princ Maxon není úplně k zahození...

 

Knihu jsem měla v rukou už asi před rokem, ale tenkrát jsem ji odložila myslím po prvních dvou stránkách se slovy "větší kravinu jsem v životě neviděla". Teď, když už za sebou mám tři díly Tvajlajtu, jsem se k ní opět vrátila a tentokrát jsem ji přečetla celou za pár hodin - budiž jí tedy připsáno k dobru, že je čtivá a má spád, ale to je tak všechno.

Ačkoliv myšlenka Selekce není špatná, je žalostně nedotažená.

Jediné postavy, které máme šanci prozkoumat, jsou hlavní hrdinka a princ (přičemž America (mezi námi, překřtila jsem ji na Kanadu) se baví nakopáváním prince a podobnými, naprosto běžnými kratochvílemi (za to má ode mě plusové body)). Ostatní postavy mi tam přišly spíš do počtu, prostě aby se neřeklo. A přitom jsem tam našla určitě půl tuctu postav, které by měly co nabídnout, kdyby dostaly nějaký ten prostor!

Děj taky není nějak závratný, vlastně se neděje téměř nic a vy zjišťujete, že se prokousáváte dvěma sty stránek slovní vaty. Účastnice si dnes zvolily tyto šaty. V Dámském salonku jsme se učily dějiny. Bla, bla, bla.

Součástí balení je samozřejmě nějaký ten hrozně originální milostný trojúhelník, protože bez něj by to nebylo ono, že.

Doufala jsem, že alespoň rebelové vnesou do příběhu trochu akce, ale místo pohledu na nějakou pořádnou rvačku nás zavřou do krytu a bojte se. Jsme děsně děsiví.

Musím odvolat to, co jsem před rokem tvrdila, protože jsem četla už horší věci. Na druhou stranu... na zabití času je Selekce nejspíš fajn, ale jestli hledáte něco, co nepřipomíná červenou knihovnu pro juniory a alespoň zavání příběhem, tak ve svém pátrání ještě chvíli pokračujte.

Hodnocení: 4/10

—————

Zpět